22. 8. 2012

4. kapitola 1/2



Varovanie: 18+,šialenstvo, deštruktívne sklony, vrahovia, smrť, netradičné situácie, násilie,  občas istá forma romantiky
Poznámka: je to fikcia, jednanie postáv a podmienky v liečebni nezodpovedajú skutočnému obrazu takýchto zariadení, všetko je len výplodom autora a túto konkrétnu inštitúciu berte ako imaginárne miesto.
Hlavný pár: Misha/Mark, Jered/Jensen

Poznámka: Poviedka neprešla úplnou AP.
Obsah: Misha (18) sa dostáva do psychiatrickej liečebne pre zločincov.  Kvôli údajnej vražde svojich súrodencov (dvojičiek, 7) ostáva úplne sám bez akejkoľvek podpory svojej rodiny, ale...
Motto: „Myslel som si, že dokážem bojovať s tieňmi. Mýlil som sa.“
Počet kapitol: 10 + prológ a epilóg
Poznámka 2: Nestotožňujem sa s názormi postáv, nie som zástancom vrážd a podobných vecí, ale táto poviedka bude skrátka taká, ale už sa mi raz stalo, že mi niekto raz dával divné otázky, takže len pre to, aby nevznikali nejaké zbytočné mrzutosti, zdôrazňujem, že nie som zástancom násilia, vrážd ani týrania zvierat.
Poznámka 3: Dnes som neplánovala vôbec písať,ale nejako sa to opäť rozbehlo, každopádne sa ospravedlňujem za ten koniec kapitoly, ale no... mne to vždy tak vychádza.
Mláďa naňho vrhalo previnilé pohľady, ale on sa nemienil nechať obmäkčiť. To snáď ani len nebolo možné, ako ľahko sa aj ten chlapec nechal zmanipulovať. Nech boli jeho pohnútky akékoľvek, určite sa ho pokúšal totálne rozhodiť.
„Musíš.“
„Ty to nechápeš. On mu to povie. Určite mu povie, že som...“
„Povie mu všetko, čo bude potrebné len, aby ho dostal na kolená. Poznám takých. Každá ďalšia minúta zaváhania mu pridáva do rúk viac zbraní. Má tu svojich ľudí. A videl som ako Marka odviedli do sprchy. On... povedzme, že ho určitým spôsobom prinútili, aby dokončil to, čo začalo v sprchách...“ nechcel mu to povedať takto. Predpokladal, že Mark sa naňho bude kvôli tomu hnevať, ale nič iné mu neostávalo. Mláďa muselo spoznať aká je realita a začať konečne pracovať na tom, aby sa veci obrátili v ich prospech. Jered vedel, že to sám nedokáže. Nemôže všetkých zvládnuť úplne bez pomoci. Obzvlášť nie v takomto prípade.
„Vysvetli mi to. Nestrácaj už ani chvíľu. Do večera musíme celú túto záležitosť ukončiť. Dávať im viac času by znamenalo, prísť o pozíciu, ktorú tu máme. To by nebolo dobré ani pre jedného z nás. Mark to bez našej pomoci nezvládne. Spolu to dokážeme, ale musíš mi veriť.“
Nastalo ticho, počas ktorého cítil takmer nadpozemskú úľavu. Tvár mláďaťa sa menila. Z vystrašenej na nahnevanú. Očividne len potreboval trochu postrčiť, aby v sebe našiel svoju nebezpečnejšiu stránku, pokiaľ teda nejakú má. Jered si v duchu gratuloval. Mláďa muselo nabrať trochu odvahy. Teraz to bolo viac než nevyhnutné. Dúfal, že mu na Markovi záleží natoľko, aby prekonalo svoj strach.
„Porozprávam ti o tom. Poviem ti všetko, čo odo mňa chceli...“ vyhlásil po krátkej chvíli zdráhania. Jered bol na seba takmer hrdý. Už dlho sa mu niekoho nepodarilo presvedčiť takou vášnivou rečou. Na malú chvíľu dokonca nespoznával sám seba. Na zrealizovanie zvyšku svojho plánu, ktorý sa mu už začínal črtať v hrubých rysoch, potreboval aj svojho milenca, ale najdôležitejšie bolo pretrhnúť ten kruh zastrašovania.
Misha prechádzal po miestnosti. Chvíľu si ešte nervózne hrýzol pery, ale napokon to zo seba pomaly začal dostávať.

Predchádzajúca noc

Krúžili okolo neho. Smiali sa mu a sácali ho. Dopadol tesne vedľa postele a poriadne sa doudieral.
„Naša červenovlasá princezná by už chcela spať. Čo myslíš, dovolíme jej to?“ pobavene poznamenal Jack.
„Myslím, že pre ňu mám lepšie využitie...“ hnedovlasý muž s dlhšími vlasmi schmatol mláďa a donútil ho kľaknúť si k posteli.
Jack mu vyhrnul oblečenie až ku krku. Dusivé zovretie tej látky bolo takmer na nevydržanie.
„Povedz, odkiaľ sa poznáš s naším Markom? Dobre, si rozmysli, čo mi odpovieš. Môj priateľ Steven sa už nevie dočkať.“
Mláďa zúfalo zalapalo po dychu a pokúšal sa dostať zo zovretia, ktoré začínalo byť až príliš nebezpečné. 
Steven mu bolestivo stisol bradavky. Rukou prešiel nižšie a zastavil sa tesne nad miestom, ktoré rozhodne nepotrebovalo takýto kontakt práve od neho. Nechcel mu nič povedať, ale stále mal istú nádej, že toho chlapa zastaví. Nemal oňho záujem. Bolo na ňom vidieť, že ho považuje len za absolútne bezvýznamnú bytosť.
„Mark je môj priateľ. Poznáme sa už dlho. Sme rodina.... Ak ma nepustíte, budete mať...“
„Miluješ ho?“ netrpezlivo mu skočil do reči.
Prikývol. Nebolo preňho žiadny problém to priznať. Nie vždy si to uvedomoval a nie vždy to pomenúval tým slovom, ale presne to vystihovalo všetko, čo ešte bol schopný cítiť. Hneval sa, že o sebe nedal vedieť. Kvôli tomu bol k nemu trochu nepríjemný, ale vedel, že to aj tak dlho nevydrží. Hneď na druhý deň s ním chcel hovoriť a povypytovať sa ho na všetko. Chcel ho objať, niekde v súkromí, kde by im to bolo umožnené. Dlho sníval aj o tom, aké by to bolo, keby mu dovolil, aby ho pobozkal. Bol ochotný všetko pekne pomaly prispôsobovať tak, aby si zvykol aj na takúto formu vzťahu.
„Dobre. Veľmi dobre. To som chcel počuť. Viac už nepotrebujem.“
Ľahol si späť na svoju posteľ a obrátil sa na druhý bok. Zjavne ho to už viac nezaujímalo.
„Počkajte. Prikážte mu, aby ma pustil!“
Jack sa obrátil k nim.
„To nebude možné, chlapče. Pokiaľ budeš poslušný a neurobíš žiadnu hlúposť možno ho ešte uvidíš, ale ak nie ráno tu budeme mať pomerne dobre rozrezanú mŕtvolu. Tak si vyber. Voľba je len na tebe...“ Misha pocítil ako nôž zanechal tenkú stopu na jeho hrudi. Bol to len škrabanec, ale aj tak ho to poriadne rozrušilo. Začal kričať. Nemohol tomu zabrániť. Kričal tak nahlas, ako to len bolo možné. Očakával, že ho zabijú, že ten nôž prejde až dovnútra, ale nedošlo k tomu. Niekto vošiel, Steven ho rýchlo ukryl a on len kričal a kričal, až kým mu ošetrovatelia  nevpichli liek. Chcel im povedať, že majú zbrane, ale nedokázal sa tak rýchlo spamätať, a keď dostal injekciu, akosi nemohol zo seba dostať žiadnu súvislú vetu.
Bol uložený do postele, všetko vnímal len veľmi skreslene. Počul akýsi buchot. Potom niekto vliezol k nemu. Bol si istý, že ho niečo zabolelo, ale potom už cítil len akúsi zvláštnu otupenosť. Posteľ sa trochu hýbala. Niekto ho pevne držal... Telo mal ako v ohni. Vždy si želal, aby ho takto držal Mark. Predstavoval si, že je s ním. To by bolo príjemné, úžasné...
 Všetko ostatné len prebleskovalo v jeho mysli, ako nejaký podivuhodný sen.
Ráno ho všetko bolelo. Bol čiastočne odokrytý a pritisnutý k nejakému pevnému telu.
„Vstávaj. Nesmú ťa takto nájsť!“ počul ako Jack niečo odsekol tlmeným hlasom. Tváril sa, že ešte spí. Nechcel, aby vedeli, že poslúcha ich rozhovor.
„Dobre, už idem. Mal si pravdu. Podvolil sa dosť rýchlo. Je to jeden z tých kuriev, ktoré tu máme pravidelne. Rozbehneme to už dnes?“
„Áno, ty si s ním len užívaj, koľko len chceš. Ja sa postarám o nášho Marka. Uvidíme, ako sa bude správať, keď mu v sprchách ukážeme, akú ma teraz jeho obľúbený chlapček funkciu. A to je len začiatok.“
„Čo viac mu plánuješ urobiť?“
„Podrobenie bude len prvým krokom. To ostatné bude ešte omnoho lepšie.“
„Myslíš, že napokon prezradí, kde sú tie telá...“
„Bude musieť. Sľúbili nám mnoho výhod, pokiaľ sa k tomu prizná. Rodina jedného z nich je ochotná zaplatiť čokoľvek...“

Klinika
súčasnosť

„Povedali ešte niečo o tej rodine?“ zasiahol do jeho rozprávania Jered.
„Nič konkrétne. Pár krát som ich počul hovoriť o nejakej lebke a kríži. Nie som si istý. Bolela ma hlava, možno sa mi to len zdalo.“
„Skús si spomenúť, čo presne to bolo.“
„Hovorili o tom, že ak Lebka bude spokojná, Kríž nebude váhať a dá im všetko, čo budú potrebovať...“
 „Lebka a Kríž. To budú asi tí manželia, ktorí sú presvedčení, že Mark mal niečo spoločné s istými vraždami na objednávku. No jasné. Dáva to zmysel. Ako inak by mohol taký idiot ako Jack získať na svoju stranu ošetrovateľov. Lebka a Kríž sú z rodiny, ktorá má dosť podstatný vplyv. A už dávno Marka otravujú kvôli tomu, že si myslia, že im povie, kde sa nachádza telo ich syna.“
„Tak je pravda, že Mark bol istý čas aj nájomný vrah?“
Mláďa tú otázku položilo celkom spontánne.
„Neviem. Nikdy to nepotvrdil ani nevyvrátil. Každopádne k tomu prípadu zaujal stanovisko. Povedal, že so smrťou tých ľudí nemá nič spoločné... Zdá sa, že to opäť vytiahli na svetlo. Je to veľmi vážne. Ešte mi povedz, prečo od teba chceli, aby si klamal, že chceš prísť na to stretnutie.“
„Keď som sa vracal z terapie, zastavil ma jeden z ošetrovateľov a odviedol ma do bočnej miestnosti. Nechali ma tam samého s Jackom. Povedal mi, že večer musím prísť do historickej časti. Namietol som, že sa tam nedostanem, a že už u nich na izbe nebývam a nemôžu ma k tomu nijakým spôsobom donútiť.“
„Čím sa ti vyhrážal?“
„Povedal, že ak tam vraj prídem sám, Markovi sa nič nestane. Inak nemôže ručiť za jeho život... Zdôrazňoval mi, aby som sa ťa zbavil za každú cenu. Prepáč mi to. Viem, že som ti nemal klamať, ale bál som sa, že... Nepoznal som ťa tak dobre. Nebol som si istý, či mi vôbec budeš veriť.“

Poznámka: V kapitole 5 sa už dostanem konečne k budovaniu vzťahov, ale no nemohla som teraz len tak Marka dostať von, prípadne preskočiť čas bez vysvetlenia, takže to už teraz vyzerá tak, že poviedka sa predĺži.  Čiže ešte chvíľu to vydržte, smerujeme tam :D