1. 1. 2013

3.2/4.4







Fandom: Star trek 2009
Obsah:pokračovanie všetkých Vulkánov. Začína posledný semester, ktorý Jim strávi na akadémii... 

„To ma mrzí.“
Nezabralo to na ňu. Poškriabala ho po tvári a pustila sa doňho pred všetkými. Na nasledujúce minúty si Jim spomínal už len veľmi matne. Videl ako po Gailu prišli strážcovia a odviedli ju. Kričala na celú knižnicu a vyhrážala sa, že na to nemajú právo. Všetci naňho hľadeli ako na vraha. A on nemal ani len poňatia, čo to celé môže znamenať.
Akosi sa pristihol pritom, že zrazu stojí pri dverách Spockovho kabinetu.  Nebolo mu úplne jasné, ako sa tam dostal, dokonca ani vtedy, keď sa tie dvere otvorili a on vošiel dovnútra.
„Ako je to vôbec možné... Ako si to urobil...“
„Čo presne som urobil, Jim?“ jemne sa spýtal Spock. Práve mal pred sebou rozložené nejaké písomné práce a nezdalo sa, že by ho akokoľvek prekvapila partnerova reakcia. Jim necítil jeho prítomnosť vo svojej mysli. Spock sa stiahol pred účinkami jeho pocitov, ktoré balansovali na okraji priepasti. Jim mu to nezazlieval. On sám by sa tiež najradšej niekam presunul, najlepšie do krajiny, kde by pred ním nezatajovali dôležité informácie a nenechávali ho tápať pod pozorným zrakom všetkých spolužiakov. Všetci ním opovrhovali, cítil to z každého ich pohľadu. Gaila bola obeť a on bezcharakterný netvor. Najhoršie bolo to, že sa ani len nemal čím brániť.
„Gaila.“
„Nemám ti k tomu čo povedať.“
Jim sa zhlboka nadýchol.
„Nie, naozaj nie? Vyhodili ju a ja som stále tu. Ani k tomu mi nič nepovieš?“
„Nebolo to moje rozhodnutie. Musíš pochopiť, že nejde len o to, čo sa deje s nami. Gaila toho vedela ešte omnoho viac. Odmietla poslúchnuť rozkaz. Jej prítomnosť sa stala...“
„Nepohodlnou. To si chcel povedať...“
„Nie, tak som to nemyslel. Ak by si poznal všetky fakty, vedel by si, že je len logické...“
Jim ani nevedel, čo ho dráždi viac, profesorovo mlčanie, jeho vyhýbavé odpovede, alebo to, že hľadá logiku tam, kde ju on vôbec ani len nepostrehol.
„Prečo mi sakra, nepovieš, normálnou ľudskou rečou, čo sa tu deje?“
„Ani ty si mi nepovedal všetko, Jim. Zatajil si mi pár podstatných vecí, ktoré by mi bez môjho zásahu...“
„O druhom Spockovi som ti chcel povedať, jednoducho nebola vhodná doba...“ okamžite vyhŕkol Jim. Áno, aj on pred ním zatajoval istú vec, ale rozhodne z toho nemal dobrý pocit a chystal sa mu to celé v najbližšej dobe objasniť. Zdalo sa však, že Spock nemieni nič objasňovať. Akosi počítal s tým, že bude len tak sledovať všetko, čo urobí a bez reptania ho bude poslúchať.
„Mám pre teba rovnakú odpoveď akú si dal ty mne. Nie je vhodná doba, Jim.“
„Dobre, ako myslíš. Predpokladám, že je vhodná doba na to, aby som si zopakoval test Kobayashi maru.“