19. 8. 2013

Vlk (Bonus 17)




varovanie: bonus k poviedke Vlk,  tzv. abusive relationship
pár:  Danny/alfa dvojčatá, Lydia/Decaulion



DANNY
„Aké meno mu chceš dať?“ opýtala sa takým obzvlášť zastrašujúcim spôsobom. Danny cítil, ako jeho duch vlka uniká hlbšie doňho, už len pri predstave, že by si ho náhodou mohla všimnúť. No tmavovlasá žena sa dívala len na svojho partnera, akoby nikto iný neexistoval. Harris viditeľne znervóznel, ale neustúpil.
„Damien.“
Danny ocenil tú symboliku. Okamžite sa mu vybavil ten starý film o diablovom synovi.
No práve  ich svojou prítomnosťou poctil Deaton. Ten mal očividne už od rána dobrú náladu.
Prezrel Damiena a neskôr aj Dannyho. Obaja boli v poriadku. Mláďaťu sa krk zahojil a matka si ho mohla vziať domov.
Danny to nepovažoval za také veľké šťastie. Kali sa opäť tvárila ako stelesnenie smrti a mláďa si ani nevzala na ruky. Ostalo to na jeho otcovi, ktorý sa doktorovi poďakoval.
Partner dvojčiat na tom bol tiež dobre, mohol ísť domov, ale doktor mu ešte predpísal akýsi bylinkový čaj na posilnenie.
§§§
Dvojčatá ho odprevadili až k domu. Očakával, že aj oni pôjdu domov, ale akosi k tomu nedošlo.
„Danny, mohol by som ťa o niečo požiadať?“ opýtal sa Ethan.
Brat naňho varovne zavrčal, ale on aj tak pokračoval.
„Pokiaľ budem môcť, tak ti pomôžem...“
„Nie!“ protestoval Aiden, ale dvojča ho umlčalo posunkom ruky a pokračovalo.
„Máte ešte stále voľnú tú podkrovnú izbu?“
„Áno, máme, je tam plno starých vecí, ale keď sa dajú preč, tak to tam môže byť pekné... Chcete tam bývať?“
„Neotravovali by sme ťa s tým, ale naša matka. Ona si neželá, aby sme ostali v dome. Hlavne nie Aiden a ja som jej povedal, že idem s ním, tak som rozmýšľal, či náhodou...“
„Musíme sa pozhovárať s mojimi rodičmi, ale pokiaľ nebudú mať námietky, tak môžete pokojne ostať u nás, ale mám jednu podmienku... Musíme si dať navzájom dostatok priestoru, veď viete... Chápete, čo tým myslím však?“
„Áno, je nám to jasné...“
„Tak to poďme skúsiť...“
Rodičia boli výnimočne doma. Zastavili sa uňho aj v nemocnici, no až teraz ich zrejme čakal ten pravý boj. Aj keď nemali alfa status, v ich dome rozhodne platilo to čo povedali oni a nepredpokladal, že sa im bude takéto rozdelenie páčiť.
LYDIA
Niečo sa deje.
S ňou.
S nimi všetkými.
Niečo vo vytvorenom vzorci nie je správne. Uniká im to a trhlina sa rozširuje.
Cítila to odvtedy, ako nechala Deucaliona samého. A nebolo to nič, čo by mohla len tak zmietnuť pod koberec.
Dlhodobá a strašná zmena, niečo čo ňou otrasie natoľko, že sa navždy zmení. Taká bola nová veštba, ktorú uvidela prekvapivo v káve. Sadla si do nejakej kaviarne, aby sa trochu upokojila, dostala chuť na koláč a samozrejme aj kávu. Niečo sladké kvôli tej ich hádke a kávu, aby ostala podľa možnosti čo najdlhšie v bdelom stave.
Deucalion bol iný než očakávala.
Fanatik.
Vrah.
Slepý alfa.
To všetko predstavoval, ale bolo v ňom aj niečo iné, niečo čo ju nútilo prehodnocovať pôvodné plány šamanov.
Temnota zanechávala v ich plánoch vždy slepé miesta, boli len minimálne, len také malé praskliny, cez ktoré by mohlo aj nemuselo preniknúť svetlo, ktoré ich odvedie od pôvodného cieľa.
Neodolala a skúsila staré a dosť otrepané veštenie z kávy. Nebolo presné, ani natoľko dobré, aby z toho mohla vyčítať všetko, ale na okamih preniklo do jednej z tých prasklín a priviedlo do jej mysle nepríjemné podozrenie.
Niečo sa rozhodne pokazí.
V budúcnosti rozhodne videla svorku, pôvodné vlákna popretkávané s novými, ale niečo bolo na tom až príliš temné. Nie obete, nie to čo budú musieť podstúpiť, aby to dosiahli, ale niečo, čo jej neustále unikalo a bolo to dôležité, záviseli od toho ich životy, ale nemohla sa toho dotknúť...
Temnota jej neľútostne klepla po prstoch. A napomenula ju, aby sa držala svojich ľudských záležitostí.
Za svoju námahu však bola aj odmenená. Uvidela to, čo pred ňou bolo zatajované. Vyzeralo to ako spomienka.
Po piatich mesiacoch a niekoľkých dňoch ...
DANNY
Zavolal svojho druhého partnera, neočakával, že sa k nemu len tak prihrnie celá alfa svorka. Vrátane starého Argenta, ktorý ako sa Stiles veľmi diplomaticky vyjadril, bol naozaj monumentálny.
Ani to, že šamani budú prežívať krízu, kvôli nedostatkoch vo vedení a svojim mŕtvym vodcom. Ich územie bolo označené ako nebezpečné a ako vlastníctvo alfa svorky. A akoby to celé nestačilo, dozvedel sa istú nepríjemnú pravdu o dvojčatách a alfa svorke, tvoriacej kruh okolo neho.
 „Ty si tiež členom alfa svorky?“ díval sa ne Ethana, akoby ho videl po prvýkrát.
„Áno, som. Vieš... Deucalion je pre nás ako otec... On veľmi nám pomohol... Narodili sme sa ako omega vlci, otec sa veľmi nahneval.... A vyhodil nás mimo územia, on nás našiel a staral sa o nás, zabezpečil, aby sme získali alfa status... V podstate sme žili uňho, až kým nás otec nevzal späť... Možno aj preto, sme vôbec nesmútili, keď sme ho museli...“
Danny sa doteraz domnieval, že to bolo kvôli putu medzi partnermi, ale až teraz si uvedomil, že vtedy ich spojenie ešte nemohlo byť až také silné.
„Po celý čas ste obaja spolupracovali s ním, ešte skôr ako...“
„Áno, ešte skôr ako sme zistili, že sme partneri...“ pridal sa k nemu aj Aiden.
Oslovil aj Lydiu, tá doteraz nemala chuť sa s ním o nič podeliť, preto sa rozhodol ju radšej konfrontovať osobne.
„A ty, na koho strane stojíš ty?“ chcel to vedieť, možno ho zabijú, už si nebol ničím istý, ale aspoň ho zaujímalo, akú úlohu v tom hrá ona.
„Danny, ja...“
Deucalion ju nechal prejsť do stredu kruhu. Nič nehovoril, očividne mu to pripadalo veľmi zábavné.
„Deucalion a ja sa poznáme už dávno... Prvý raz sme sa stretli v lese, ja hrala som sa tam, lebo ostatní vlci ma nechceli vziať so sebou a on chodil na naše územie za alfom, aby mu podával správy o jeho synoch.... ale on... nechal ma na to zabudnúť... Dovolil mi si spomenúť, až v meste pred pár mesiacmi... Odvtedy som opäť s ním...“
„Takže si ich zabila...“ neodpustil si poznámku a mŕtvych šamanoch.
Lydia sa zatvárila akosi zvláštne, čiastočne zhrozene, čiastočne polichotene.
„Nie, zabúdaš, že som len učeníčka, tak ako ty. Na vyššom stupni, ale stále sa len učím. Toto bolo nad moje sily.“
„To vieš komu môžeš hovoriť!“ neveril jej, aspoň nie to, že nedokáže konať ako dospelá šamanka.
„Tak dobre, možno by som k tomu dokázala dopomôcť, ale... stále som dobrá, aspoň čo sa týka mojej energie... Nie je poznačená... urobili to oni...“
Ukázala kamsi za seba, kde stál ťažkopádne pôsobiaci tvor. Za ním sa krčili ďalší, nenápadní, pomerne nepríjemne pôsobiaci. Aura moci ich však označovala ako potencionálne nebezpečenstvo.
„Temní šamani?“
„No niekoľko...“
„Aj napriek tomu si vinná. Mala si ich varovať.“
„Ty to nechápeš. Ten plán. Nechcela som do toho ísť. Dostala som na to hypnotický príkaz, ktorý ma úplne zmiatol. Cítila som sa tak rozpoltene... Až teraz som pochopila, čo to znamená.  Svorka je už takmer kompletná, Danny. Je to ich plán aj plán alfa svorky, niekde sa to nutne muselo skomplikovať... Chýba im už len alfa, ktorý ovláda silu...To je to posledné, čo potrebujú...“
„Derek je nepoužiteľný... veď ste videli, že jeho prítomnosť nemá na vás takmer žiadny vplyv...“  bol uprostred ich kruhu a vôbec sa necítil bezpečne. Duch vlka mu radil, aby sa pokúsil o útek, ale nevedel, akoby sa cez nich dostal. Jediné čo mohol urobiť bolo ďalej hovoriť a dúfať, že dvojčatá nedovolia, aby mu ublížili. Už toho vedel priveľa a nervozita v kruhu viditeľne stúpala.
„Naposledy ho títo vlci takmer zabili. Nepridá sa k vám... Určite odmietne...“
„A čo sa tým zmení?“ opýtala sa Lydia.
„Nič, ale ...“
Deucalion odsunul svoju partnerku ďalej od neho. Musela ustúpiť späť k ostatným.
„Stále veríš tej rozprávke, že nás môže poraziť? Mýliš sa, chlapče. Ako vidíš, v mojej svorke mám rôzne typy vlkov a on je to posledné čo ešte nevlastním. A budem ho mať. Naučím ho ako používať to, čo je v ňom. Ako rozvinúť jeho potenciál. Príde ku mne z vlastnej vôle. Už ho nechránia šamani. Poslúchne a náš kruh bude kompletný...“
Danny pokrútil hlavou.
 „Nebude s vami spolupracovať.“
„Bude, pretože ho už poznám a viem, čo mu mám ponúknuť.“
Deucalion naňho hľadel ako na nejaké neposlušné dieťa, dostávajúce lekciu od svojho skúsenejšieho otca.
„Čo urobíme s ním?“ nedočkavo sa spýtala Kali. Zrejme by si vedela predstaviť odstránenie ďalšieho šamana.
„Ostane pri svojich partneroch, kým sa celá tá vec nevyrieši.  Aiden ho dnes bude strážiť, a čakať na ďalšie inštrukcie. Teraz by bolo vhodné očistiť toto miesto, aby bolo pripravené... Dnešná noc bude rozhodujúca...“