20. 8. 2014

Senátor 21. kapitola 2/3








pár: Mark/Misha
varovanie: staroveký Rím, otroctvo, zvrhlé
Obsah: Misha (15) je predaný ako otrok do domácnosti rímskeho senátora.

Hodnotenie







 Pre Ell, Lilith. 

Pomerne pokojný deň bol narušený krikom zo ženskej časti a akýmisi nespokojnými hlasmi, no napokon všetko utíchlo.
Chlapci ostali ešte nejaký čas vo svojej izbe a potom spolu sedeli v záhrade, a len tak si užívali príjemné počasie.
Dnes toho nemali veľa na práci, pán im dal viac voľnosti, keďže mu obaja dobre poslúžili, a jediné čo im ostávalo, bolo dať do poriadku izbu a potom sa už len sedeli spolu na čerstvom vzduchu, na jednom z tých vankúšikov a užívali si príjemné popoludnie.
„Bol si už niekedy na veľkom trhu?“ opýtal sa ho Eos.
Misha prikývol.
Raz tam bol so svojím vtedajším pánom otrokárom, no nebola to príjemná cesta,  pretože sa mu po celý čas vyhrážal bitkou a neustále ho niekam postrkoval.
No práve na tomto mieste sa naučil rozumieť ich reči, keďže otrokár sa pristavoval pri svojich známych a on sa musel držať pri ňom a niesť veci, ktoré nakúpil.
Vzal si ho so sebou z dvoch dôvodov, aby sa mohol naňho vykričať, keď ho niekto nahnevá a takisto sa v tej dobe pokúšal vzbudiť záujem oňho, keďže kvôli jeho neschopnosti hovoriť ho všetci považovali za zaostalého a nebol práve tovarom, o ktorý by bol záujem.
BOLO TAM VEĽA ĽUDÍ. KRIK A HLUK. CHODIEVAL SOM TAM, KEĎ PÁN ŠIEL NAKUPOVAŤ NOVÝCH OTROKOV AJ KEĎ SA ŠIEL ZABÁVAŤ.
„Takže to nebolo nič príjemné... Prepáč...“
NIČ SA NESTALO, VEĽA SOM SA TAM TOHO NAUČIL,  KEĎŽE SI VŠETCI MYSLELI, ŽE SOM HLÚPY, DOZVEDEL SOM SA MNOHO VECÍ.
Veľmi rýchlo pochopil ako to chodí v tejto zdanlivo dokonalej spoločnosti.
„Ja som tam chodieval s otcom, no vtedy bolo všetko iné... myslel som si, že to bude inak...“ pripustil napokon a chvíľu vyzeral takmer smutne, no ako to mal vo zvyku rýchlo sa z toho oklepal.
„Spomenul som si na to preto, lebo ma tam brával hlavne na moje narodeniny, vždy som si smel vybrať darček, no potom mi zrazu všetko vzal... A ten deň je približne dnes... dnes by som mal oslavovať...“
TAK BUDEME.
Povedal mu Misha a chytil ho za ruku.
Eos pokrútil hlavou.
„Otroci nemávajú narodeniny, to mi povedal otec, keď som sa ho naposledy pýtal, prečo sa mi už počas toho dňa nevenuje...“
Misha si ho pritiahol bližšie k sebe.
Hladil ho po chrbte, zasypával jeho tvár nežnými bozkami.
Senátor im už dávno dovolil dotýkať sa jeden druhého.
PÔJDEME DO KUCHYNE A POŽIADAME ICH, ABY PRE TEBA NIEČO PRIPRAVILI. A AK NEBUDÚ CHCIEŤ, NIEČO SI PRIPRAVÍME MI DVAJA.
Ukazoval mu Misha.
„Niečo sladké by som chcel...“ pripustil neochotne Eos.
A dovolil mu, aby ho odviedol do kuchyne.
Sladkosti dostali, na senátorov príkaz, mali mať prístup aj k takýmto veciam, ale v takej miere, aby to ani jeden z nich nepreháňal.
So svojím úlovkom si neskôr sadli späť do záhrady, no zmenili polohou a zvolili si skôr opustenejšie miesto.
Keďže stále platil zákaz týkajúci sa žien a po tej ďalšej hádke, boli všetky ženy zrejme aj tak s paňou, oslávili to oni dvaja spolu.
Neskôr si ich tam našli aj senátor s Atticom.
Misha sa ponáhľal do senátorovho náručia.
„Ako ste sa dnes mali, chlapci... Všetko v poriadku?“ opýtal sa ich Marcus.
„Mali sme sa výborne, povedal Eos...“ dodal napokon, keďže si zjavne prial, aby to páni vedeli.
Misha takisto horlivo ukazoval a senátor, ktorý nezabúdal na hodiny s Ideyou a s nimi mu pomerne dobre rozumel, pokiaľ trochu spomalil od svojej zvyčajnej rýchlosti.
„Takže ty máš dnes narodeniny?“ opýtal sa Ea.
„Áno, pane... niekedy teraz približne by to malo byť...“ vyhlásil tak trochu rozpačito.
„To je v poriadku, spolu si tie tvoje narodeniny budeme užívať... A ty maličký, kedy ich máš ty?“
Misha len pokrútil hlavou.
Nebolo zvykom u nich takéto veci priveľmi zaznamenávať.
Približne by vedel, povedať, že to bolo niekedy začiatkom leta.
„Môžeš si pokojne aj ty vybrať nejaký deň, aby sme mohli oslavovať aj tie tvoje...“ ponúkol mu senátor.
Misha o tom chvíľu rozmýšľal, no netrvalo dlho a opäť znakoval, tentoraz omnoho pomalšie, tak aby to jeho pán stihol zachytiť.
„Chceš mať narodeniny zajtra?“ prečítal si senátor ďalšie znaky.
Misha prikývol ešte horlivejšie.
„Tak dobre, poklad, takže budeme oslavovať dnes aj zajtra,  všetci spoločne... A dnes sa postaráme o Ea, dobre?“
Misha ukázal znak pre áno.
Senátor ho pobozkal a pevnejšie objal.
Atticus pohladil Ea po vlasoch.
Chlapec sa tváril dosť rozpačito, keď sa aj on s ním začal maznať, no napokon to dovolil.