4. 5. 2013

Stevard 13. kapitola 2/3






Pár: M2, stevard/pilot
Varovanie: romantika, homofóbia, 15+, vzťah muž/muž
Definitívny počet kapitol: 15. (delené na 2 časti)
Obsah: Misha (30) pracuje ako stevard v jednej z veľkých leteckých spoločností...
Poznámka autorky: ešte nikdy som neletela lietadlom, vedomosti mám len z internetu a zo série dokumentov Letecké katastrofy. Z toho vyplýva aj správanie členov posádky, ktoré no môže obsahovať isté nepresnosti, vzhľadom na to, že sa v danej problematike až tak nevyznám. 
Poznámka 2: neplánovala som práve teraz pridávať, ale akosi sa mi to podarilo. Každopádne dokončujem ďalšiu prácu. Už je skoro hotová a potom ešte jedna a ešte... Príde mi to, akoby bol ten zoznam nekonečný... Ja viem, že niekde sa to zlomí a ono sa to prevalí do úplne dokončeného. Zatiaľ akurát práca 1 bola prijatá super a nemusím nič prerábať, o ostatných ešte neviem.




Misha sa prechádzal po výcvikovom stredisku. Pripomínalo mu to tie nedávne časy, keď ukončoval svoj kurz. Pamätal si ako kráčal týmito chodbami a ako sa bál na každú previerku. Kvôli takýmto veciam pravidelne bledol a nemohol do seba dostať ani raňajky. Bolo mu jasné, že aj on pôjde na menšie preskúšanie, predtým než opäť pôjde do práce, ale teraz na to nechcel myslieť. Navštívil pár známych, pozhovárali sa a čas mu prešiel veľmi rýchlo. Nevedel však, kedy presne Mark skončí,  preto rozhodne nikoho nevynechal. Potreboval si niečím zamestnať hlavu, ale nebolo až také ľahké nachádzať sa opäť v tejto budove.
Až priveľa s tých spomienok sa spájalo s Jayom. Rozhodne mu bolo jasné, že ho bude stretávať, aspoň na pracovnej úrovni. Tomu sa žiaľ vyhnúť nedalo, ale ešte rozhodne nebol pripravený na stretnutie s ním. Niečo také bolo ešte ďaleko pred ním, aj keď si to sám pred sebou odmietal priznať. Práve sa chystal vrátiť späť do kaviarne, v ktorej by si mohol niečo dať, bola už akosi súčasťou strediska a zvyčajne tam všetci chodili jedávať, keď pocítil ako ho niekto zozadu objal okolo pliec. Matne si uvedomoval, že tá osoba má na sebe pilotskú uniformu, na okamih úplne stuhol a s miernymi obavami sa pokúšal otočiť.
„Kto, sakra...“ začal neisto.
„Prepáč mi to, ale nemohla som odolať. Bol si taký zamyslený, braček...“
Cítil ako ho pustila zo svojho zovretia. Hneď sa k nej aj obrátil. Naozaj to bola ona. Jeho sestra. Osoba, s ktorou sa ešte ako tak dalo hovoriť. Oblečená v pilotskej uniforme a vysmiata ako vždy. Dalo by sa povedať, že bola ešte dosť aktívna mladomanželka, takže z nej priam sršalo šťastie a pohoda. Nemohol odolať a tiež sa na ňu usmial. Ona akosi neriešila to, či je gay alebo nie, to čo o tom povedia ľudia a všetky tie ostatné nezmysly. Dalo by sa povedať, že ako správna kapitánka našla únikovú cestu z celej tej nepríjemnej situácie. A rozhodne len vďaka nej scéna v nemocnici ostala ako tak pod kontrolou. Chápal otca a jeho postoj, vedel, že je zo starej školy, a jeho názor na tieto veci sa len tak ľahko nezmení. Ich vzťah to rozhodne nezlepšilo, preto bol rád, že aspoň sestra sa nesnaží udržať rodinu po kope. Za to by rozhodne mala dostať medailu za statočnosť, keďže jej o ani jeden z mužov neuľahčí.
„Ty máš skúšky?“  opýtal sa jej.
„Dá sa to tak povedať. Preškoľujem sa na iný typ lietadla.  Tak som mala taký menší test.... A kde sa tu berieš ty?“
„Čakám na Marka. Má dnes skúšky...“
„Ach, tak to mu držím palce...“
Na chvíľu sa tvárila presne tak, ako mama, keď bol ešte malý a vyviedol niečo, čo sa skončilo jeho zranením.
Bolo mu jasné, že ho nechávala tak, kvôli tomu pokusu o samovraždu a tomu, ako zle vyzeral, ale teraz zrejme nastal čas, aby sa ho spýtala na niektoré veci. Nevedel, či chce odpovedať, aj keď mu bolo jasné, že ona mu nechce ublížiť. Nebolo ťažké to uhádnuť. Začínal sa v duchu pripravovať na krížovú paľbu.
„Misha, ja by som sa ťa chcela na niečo spýtať...“
„Pokojne sa spýtaj na čokoľvek budeš chcieť.“
„Ublížil ti? Urobil niečo, čí ťa donútil k tomu...“
Smutne pokrútil hlavou. Očakával takúto otázku, vzhľadom na to, čo všetko pred svojou rodinou tajil.
„Nie, sestrička. To len ja som taký idiot, že vždy všetko zmrvím.  Milujem ho a dúfam, že mi dá ešte šancu, aby som mohol napraviť všetko, čo som pokazil. Nechcem, aby si ho ty, prípadne moja rodina brala ako niečo negatívne, ako dôvod, kvôli ktorému som v takomto stave. Nie, je to pravda. Robí všetko, čo je v jeho silách, aby mi pomohol. Stále ma udivuje, že som našiel niekoho takého, niekoho koho tak veľmi milujem a on miluje mňa... ale nikomu to nehovor, nie som veľmi na vyznania...“ pošepol jej drsne. Prikývla.
„Neber to v zlom, chcela som len vedieť, ako to s vami je. Ty si vždy taký tajnostkár. Som rada, že si našiel dobrého partnera, ale keby si potreboval s čímkoľvek pomoc, vieš, že na mňa sa môžeš vždy obrátiť, nakopem do zadku ktoréhokoľvek z mojich neposlušných kolegov...“
Misha sa uškrnul. Rozhodne sa to začalo vyvíjať omnoho lepšie ako očakával, sesterský ochranný inštinkt pracoval na plné obrátky.  
Vo vrecku mu zavibroval mobil. Zdvihol ho a hneď začul Markov hlas. Znel pokojne ako vždy.
„Už sme skončili. Kde teraz si?“
„V hale pri východe A. Prídeš za mnou?“
„Áno, hneď som tam...“
„Okej, čakám...“
Cítil ako mu od rozrušenia prudšie bije srdce. Prežíval to snáď viac než svoje vlastné skúšky a testy. Napadlo mu to, že sa ho ani nespýtal, či tú skúšku urobil, ale vtom rozrušení mu to úplne vypadlo.
Keď ho uvidel prichádzať, pokúšal sa trochu upokojiť, ale nedarilo sa mu to. Opäť sa začal mierne triasť.
Jeho sestra naňho chvíľu vyplašene hľadela.
„Misha, si v poriadku...“
„To nič... to nič...“ zamumlal zahanbene. Bolo to akosi automatické. Ani sám si to poriadne neuvedomoval.
Rozlúčil sa so sestrou. Docupkal k Markovi, ktorý sa napokon predral medzi svojimi kolegami a dostal sa až k nim.
„Tak čo ako si dopadol?“ vyhŕkol dychtivo.
Mark sa usmial.
„Mám tú skúšku. Som opäť plnohodnotný kapitán...“
Nemohol odolať. Poriadne ho vyobjímal a pošepol mu, že doma mu zagratuluje ešte omnoho intenzívnejšie.