22. 4. 2014

Senátor 14. kapitola 3/3









pár: Mark/Misha
varovanie: staroveký Rím, otroctvo, zvrhlé
Obsah: Misha (15) je predaný ako otrok do domácnosti rímskeho senátora.

Hodnotenie

 





 venované Ell a Lilith. 

„Pán môj,“ oslovil ho Eos, keď sa po dlhšom tichu otáčali späť smerom k domu.
Svetlovlasý muž chladne pozrel na svojho druhého otroka.
„Čo chceš?“ opýtal sa stroho.
Misha takmer podľahol pokušeniu pustiť sa pánovej ruky. To, akým tónom oslovil druhého chlapca ho znepokojilo.
Zastali.
Bál sa, že tá tichá vojna medzi nimi prerastie do otvoreného konfliktu. Obával sa toho natoľko, že sa odvážil dívať na senátora opäť tým mierne rozrušeným pohľadom. No keď si všimol, ako Eos tak trochu nemotorne klesol na kolená pred svojím pánom, nesmierne sa mu uľavilo.
„Požiadať vás o odpustenie... Prosím, môj pane... mrzí ma, že som vás sklamal... prosím, odpustite mi... Prijmite ma späť, prosím...“ jeho pekné oči hľadeli na pána pokorne a ľútostivo.
 Senátor naňho hľadel nedôverčivo. Jeho oči ostali chladné aj napriek očividnej snahe.
„Porozmýšľam o tom...“ vyhlásil stroho.
„Ďakujem vám, môj pane...“ pokorne sklonil hlavu.
Misha mal pocit, že musel asi veľmi dlho trpieť, a uvažoval nad tým, čím ho asi senátor mučil, keď tak rýchlo zmenil názor. Niečím túto kúzelnú zmenu dosiahol a určite len nie krikom a pár plesknutiami.
Nepríjemné spomienky na jeho začiatky v tejto rodine, neboli tým, čo by práve teraz potreboval podriadiť rozboru.
„Ešte mi neďakuj, teraz vstaň... Vrátime sa domov...“
„Ako rozkážete, pán môj...“
Bez toho, aby naňho vôbec pozrel, vykročil dopredu spolu s Mishom, ani sa neobťažoval počkať, kým sa mladík opäť postaví.
„Je ti zima, poklad?“ opýtal sa ho, keď sa opäť roztriasol.
Pokrútil hlavou.
Napriek tomu pocítil, ako senátor položil ruku na jeho chrbát.
A pomaly ho viedol späť k domu.
Počul za nimi Eove kroky, no neodvážil sa pristúpiť bližšie, ani sa pánovi opäť bez vyzvania neprihovoril.
A čo bolo na celej veci najzvláštnejšie senátor sa ani neotočil, aby čo i len sledoval, či ich druhý otrok nasleduje.
Misha sa po celý čas znepokojene obzeral.
Nevedel, čo si o tom má myslieť.
A zo všetkého najviac si prial, aby dokázal rozprávať, čo prakticky aj bolo možné, pokiaľ by použil ruky, ale nebolo to niečo, čo by túžil robiť pred nahnevaným senátorom.
Eos našťastie šiel za nimi a napokon ich aj dobehol, keď už vstupovali do domu.
Pár minút potom, ako bol odvedený do senátorovej izby, niekto prešiel cez kontrolu stráží.
Dovnútra napokon nazrel ten mladý muž, ktorý nedávno senátora navštívil.
„Vitaj Atticus,“ senátor uprel spokojný pohľad na mladíka, ktorého prítomnosť Mishu ani trochu nepotešila.
Pretože si všimol, že senátor naňho hľadí až príliš vľúdne. Ten mladík mu bol sympatický, videl to na ňom.
Eos, ktorý ich napokon dobehol, len stál pri posteli a zvedavo si premeriaval toho mladíka. A nerobil si kvôli tomu žiadne starosti.
„Prepáčte mi, že si dovoľujem vás obťažovať senátor Cratus, ale potrebujem vašu pomoc, ja už neviem na koho sa mám obrátiť...“
„Pokiaľ to bude v mojich silách, rád ti pomôžem... Sadni si...“ vyzval ho, aby zaujal miesta, ktoré boli zvyčajne určené pre návštevy.
„Môj otec... náhle umrel, boli ste na rozlúčke s ním, boli ste mi veľkou oporou a ja...“
Senátor prikývol.
Misha prekvapene zažmurkal, zrejme sa to muselo stať v tom období, keď tak trochu blúznil, inak by si to určite pamätal.
„... môj starši brat Tiberius, on nemá v úmysle ma ďalej podporovať, nemám žiadny vlastný majetok a pôvodne to bolo dohodnuté inak, no brat ma pri sebe neznesie, kvôli tomu, že som sa postavil na stranu svojej sestry... a všetky moje dobré odporúčania zrušil... Neviem, čo mám robiť, ani kam ísť, zavrhol ma rovnako ako sestru, lebo mu to nevyhovuje...“
Také veci sa občas stávali, dokonca aj v tých najbohatších rodinách, sem-tam niekto zatúžil po neobmedzenej moci.
Senátor chlácholivo položil ruku na mladíkovo plece.
„Môžem ti ponúknuť odporúčania od mojich priateľov. Ale aj omnoho viac, záleží to len na tebe...“
 „Pochopili ste ma nesprávne, ja nemám v úmysle ja...“
Senátor mu niečo pošepol, mladík sa chvíľu nespokojne chvel, a vyzeralo to, akoby bojoval s tým, čo všetko môže povedať ich pánovi a čo nie.
„Áno, prijímam vašu ponuku...“ vyhlásil napokon.
„Povedz niektorej otrokyni, aby ti pripravila jednu izbu, pozhovárame sa o podrobnostiach v kúpeli...“ povedal mu.
Atticus mu poďakoval a odišiel z izby.
„Eos, postaraj sa o to, aby bolo všetko pripravené...“ zarazený mladík prikývol. A šiel si plniť svoje povinnosti.
Senátor pristúpil k svojmu nespokojnému otrokovi.
Nechal sa pobozkať a objať.
„Oddýchni si, poklad... Neskôr ťa opäť navštívim...“