28. 4. 2015

Botticelliho anjel 10. kapitola 2/3











pár: pacient/doktor
Luca/Cezare Buonarroti
18. stor.
obsah: Cezare je mladý lekár, (nemanželský syn šľachtica, kt. mu zaplatil štúdiá), žije pokojným životom v jednej z dedín patriacich k otcovmu panstvu.Počas jednej cesty do mesta nájde na ceste, mladého chlapca v bezvedomí,  jeho meno je Luca (17) a už od narodenia sa po svete potĺka sám, pracuje u krčmárky v dedine, u ktorej má podľa jej slov dlh, Doktor sa potom, ako zistí v akých podmienkach žije rozhodne mladého muža ujať a pomôcť mu... Čím však sám seba uvrhne do veľkého pokušenia, lebo chlapcova prirodzená nevinnosť a jeho mladého telo v ňom prebúdzajú dlho potláčanú vášeň...
taliansky historický slash.
 Máme tu obrázok so starším Lucom, podarilo sa mi nájsť iného chlapca.


poznámka: po mojej korektúre, príprava na knižné vydanie...


Tma.
Nezvyklá bolesť na zátylku.
A svetlo, ktoré po ňom prešlo až príliš bolestivo.
Pocítil ruky, ktoré ho postavili na nohy.
Uvidel Nicolla.
„Cezare, ste v poriadku?“
Prikývol.
No nejaký čas ešte nevedel kde, je, čo sa to vlastne stalo, a prečo je okolo neho zrazu taký rozruch. Siahol si rukou na svojou hlavou a bolestivé pulzovanie sa rozšírilo do celého tela.
„Poďte, ošetríme vás...“
„Áno, ale...“
Bol odvedený do domu.
Niečo nebolo v poriadku. Bol tu akýsi nejasný pocit, že niečo dôležité by mal práve teraz povedať, či urobil. No bol popletený, zmätený.
Mysľou mu náhle prebleskol obraz anjela.
Sladkého a nádherného.
„Luca...“ hlesol rozrušene.
„Kde je Luca?“
Nicollo sa zamračil. „Nie som si istý, bol predsa s vami... aspoň tak to bolo naposledy, keď som...“
Pokúsil sa vstať z miesta, na ktoré ho posadili. No nepodarilo sa mu to, hlava sa mu zakrútila a klesol späť.
„Hľadajte ho, prosím, ja musíme ho hľadať...“
„Len pokojne seďte, Cezare, ja sa o to postarám, môj lekár vás ošetrí...“
„Nie, Luca... on...“ snažil sa zabrániť tomu, aby ho tam nechal, no obklopila ho slabosť, ktorej sa nedokázal vyhnúť. Stratil vedomie.

***
Cezare sa prebral v posteli. V neznámej izbe, ktorá ani zďaleka nepripomínala jeho spálňu.
Cítil sa už lepšie, tá tupá bolesť v hlave zmizla a on na nej nahmatal obväz.
Nepochybne bolo jeho zranenie vážnejšie, než by sa pôvodne mohlo zdať. No neznepokojovalo ho to natoľko, ako neprítomnosť jeho mladého milenca.
Matne si spomínal na silný úder do hlavy. Zrejme zozadu potom bolo všetko plné už len tmy. Marilo sa mu, že počul aj výkrik anjela, no nevedel či to bola pravda, alebo len hra jeho mysle.
Jeho najhoršie obavy sa potvrdili, keď s námahou vstal a vo dverách sa takmer zrazil s vikomtom a svojou sestrou.
„Kde je Luca?“ zopakoval tú otázku, ktorá v ňom vyvolávala zmes hrôzy a strachu.
Nikdy sa tak veľmi nebál, ako vtedy.
„Nechaj nás, Constance, neskôr za bratom prídeš...“ povedal Čarodejník svojej nastávajúcej, prikývla a opustila izbu.
Cezare pozrel na budúceho manžela svojej sestry.
„Povedzte mi, kde je...“
„Len pokojne, Cezare, je vo vedľajšej izbe...“ do jeho duše sa zabodávali mučivé pochybnosti. Ak je skutočne v bezpečí a v poriadku, prečo sa Čarodejník, tvári tak vážne?
Prečo poslal jeho sestru preč?
„Čo sa stalo? Čo mu urobili?“
„Moji ľudia ho našli v jednej z bočných uličiek, moji ľudia dorazili včas, takmer ho zabili, na mieste, kde je zvyčajne ťažké nájsť akékoľvek dôkazy...“
Cezare pocítil ako ním prešla vlna hnevu.
„Alvise...“ hlesol rozrušene.
„Mali ste mi povedať, že vaše vzájomné spory sa až tak vyostrili... Urobil by som isté opatrenia, ktoré by... nuž nechajme to teraz tak, dôležité je, že sme ho našli včas... Vyzerá to tak, že si ich najal jeho syn, údajne ste medzi sebou mali nejaký spor...“
„Netušil som, že to zájde až tak ďaleko, myslel som si, že  sa budú nejaký čas držať ďalej od nás... veril som tomu, že ho dokážem ochrániť... Prosím, ja ho potrebujem vidieť, musím...“
„Skôr než za ním pôjdeme, chcel by som vedieť, či je ten mladý muž, len vaším chránencom, alebo je medzi vami aj iný vzťah?“ opýtal sa ho vikomt.
„Je aj mojím milencom...“ Cezare po prvý raz po dlhom čase niečo také dokázal priznať, no nemohol to práve teraz poprieť, nedokázal sa k tomu prinútiť.
„Rozumiem vám, buďte mojím hosťom, až kým sa nevyliečite a ja sám sa postarám o záležitosti týkajúce sa tej rodiny...“
Cezare by za iných okolností namietal, no práve teraz sa sústredil hlavne na to, aby mohol byť čo najskôr pri svojom chlapcovi.