15. 6. 2011

16. kapitola Elias Snape 2


rodinné, 12+
Poznámka: druhá časť kapitoly je krátka, z dôvodu, takého, že som si mierne pokazila žalúdok a aj dnes mi ešte nie je úplne dobre... tým pádom sa akosi nezmôžem na nič dlhšie... 


Temný pán zvedavo naklonil hlavu na bok a pristúpil bližšie k nim. Oči mu žiarli šialenou radosťou.
„Aké dojemné. Snáď sa nechystáš roniť slzy kvôli zradcovi?“ opýtal sa mrazivým hlasom.
„Nie, môj pane...“ s námahou so seba dostal Harry. Oveľa radšej by mu povedal niečo iné, ale príliš si cenil životy svojich detí.
Cez hlavné dvere do miestnosti vošiel ďalší návštevník. Nebol to nikto iný než Severus Snape.
Harry pohľadom nenápadne prešiel po tele ležiacom na zemi. Chvíľu si naozaj myslel, že je to...
Profesor elixírov si zamračene prevzal Harryho od Eliasa. Mladík sa ho pevne zachytil. Toto bol jednoznačne pravý Severus. Teraz, keď mu bol známy obsah tej spomienky, dokázal ich rozoznať.
Elias naňho provokatívne žmurkol. Túto situáciu z nejakého dôvodu považoval za mimoriadne zábavnú.
Harry naňho nahnevane zazeral. Neveril tomu, čo povedal Temný pán. Nech to bolo akokoľvek – tamtá desivá vec sa ho ani len nedotkla.
„Môj pane, môžete nás na chvíľu ospravedlniť...“ zdvorilo sa spýtal Severus.
„Áno, pokojne choďte. Ešte tu mám nejakú prácu...“  venoval sekere ďalší zbožný pohľad. Nagini sa začala plaziť k telu a bolo jasné, na čo má chuť.
„Ja by som sa rád išiel prejsť. Teda, ak ti to nevadí...“ nervózne ho požiadal Neville. Bolo jasné, že ani on netúži vidieť, ako sa had bezstarostne začne kŕmiť.
„Dobre, Neville, ale nebuď dlho. Ešte sme sa nestihli porozprávať o istých veciach...“
Neville utrápene prikývol. Pobral sa k dverám a prešiel nimi ako prvý. Očividne sa mu poriadne uľavilo.
Severus, Elias a Harry sa takisto postupne presunuli k dverám. Pre Harryho to bola asi tá najdlhšia cesta v živote, aj keď trvala len pár sekúnd.
Keď boli konečne na chodbe, vymanil sa zo Severusovho zovretia a nahnevane si premeral oboch Snapov.
„Harry, ja ti to vysvetlím. Toto je...“
„Teraz nie. Idem sa pozrieť na deti. Zajtra o siedmej vás očakávam v našej starej izbe...“
Severus sa chystal niečo povedať, ale Elias ho predbehol...
„Dobre, budeme tam.“
„Teba sa na nič nepýtal!“ zagánil naňho Snape.
„To nie je pravda. Pýtal sa nás oboch.“
„Elias, ale už toho mám naozaj dosť... Nebudeš mi zasahovať do nášho vzťahu...“
„Odkedy my dvaja máme vzťah? Pôjdeme do trojky? Hmm...to by nebolo zlé...“ vrhol mimoriadne nehanebný pohľad na Harryho.
Tmavovlasý mladík nespokojne pokrútil hlavou.
„Tak na to zabudni. Zmenil som názor. Chcem, aby prišiel len Severus,“ odvrkol podráždene.
Rýchlo zamieril späť do detskej izby. Brian sa mu doslova vrhol do náručia a opäť pôsobil dosť vystresovane.
„Čo sa tam stalo? Čo ti urobili? Chcel som ísť za tebou, ale dvere ma nepustili...“
„To nič nebolo, Brian. Poď si ešte ľahnúť...“