14. 7. 2011

Elixír moci 17. kapitola 4




páry: HP/SS, NL/LV
varovanie: rodinné, dramatické, 15+

Poznámka: Dnes som sa dotrepala na to HP a Dary smrti II 3D napokon, lebo 2D u nás nedávali, ale je to v poho aj, keď nosím okuliare, všetko som videla, (dala som si tie 3D okuliare na tie moje normálne a bolo to okej) aj keď to 3D mi nepripadá vôbec ohromujúce. Nepríde mi to ako nič prevratné. Žiadne neviem aké ponorenie do deja a tak, ale zaujímavý zážitok.
Samozrejme budú mi chýbať všetci teda, hlavne Sev, Voldemort a no veď viete, skrátka...



S námahou zdvihol hlavu a pozrel sa na nich.
„Čo chcete?“ hlesol bolestne.
Jeden z mužov pristúpil tak blízko, až na tvári mohol cítiť jeho dych.
„Krv. Tvoju aj toho dieťaťa.“
Vytiahol prútik a priložil mu ho ku krku.
Neville naňho len chladne hľadel. Na takéto správanie bol viac menej zvyknutý. Temný pán sa s ním rozhodne nemaznal. Oproti tomu, čo sa dialo predtým to bol len slabý odvar.
„Toho sa nedočkáte. Na tom, čo sa mi stane mi nezáleží, ale môjho syna sa ani len nedotknete...“
„Je to jeho syn. Chcem, aby...“ muž sa triasol. Neville na ňom videl, že je zlomený. A vyzeralo to tak, že má vážne problémy s držaním prútika. Zdalo sa, akoby to už dlhší čas nerobil. Nemal takú pevnú ruku a Neville cítil nespokojné pulzovanie magického dreva.  
Nechcel ho urobiť. Naozaj niečo také nemal v úmysle, ale nemohol riskovať synov život.
Musel si vybrať medzi tým, čo bolo potrebné a tým, čo sa mu z celej duše protivilo. Pripravil rastlinu na útok. Ešte nikdy niečo také nerobil, nie takýmto spôsobom. Stále dúfal, že sa spamätajú a nechajú ich na pokoji.
„Je to môj syn. Nechali ste ho ležať na zemi. Je to len dieťa, rovnaké ako všetky...!“
„Nie je rovnaké. Má v sebe krv toho... Nemôže prežiť. Veď-Viete-Kto je netvor. To dieťa nemôže prežiť...“ naklonil sa k Nevillovi a rozrušene mu šepkal do ucha.
„Moja žena, moje deti, oni neboli čarodejníci nemali moc, utiahli sme sa do ústrania, ale oni nás našli. Dovolil im, aby ich všetkých zabili. Zabával sa na tom...“
„Mrzí ma to, pane. On možno áno, ale my nie... my...“
Druhý muž vytiahol prútik. Namieril ho na plačúce dieťa. Neville sa pripravoval. Rastlina bola schopná reagovať.
Druhý muž roztraseným hlasom prehovoril:
„Môj syn, nikomu neškodil. Bolo to len dieťa, ako hovoríte. Neprišli sme na výsluch, tak nás tam dotiahli a počas toho chaosu, keď sme sa ju pokúšali brániť, ho zasiahlo smrtiace zaklínadlo. Moju ženu odviedli... Zobrali jej všetko... Prepáčte, ale musím použiť aj cruciatus na toto dieťa, musí trpieť tak ako...“
Naozaj ho to veľmi mrzelo. Vedel si predstaviť tisíce ľudí, ktorý by mu mohli porozprávať podobné príbehy. Temnému pánovi na nich až tak veľmi nezáležalo, napriek tomu, že sa pokúšal svetu ukazovať akúsi miernejšiu napodobeninu svojej povahy.
 „Prosím odíďte. Nechajte nás na pokoji,“ požiadal ich. Považoval to za tú poslednú možnosť.
„CR...“
Neville zavrel oči a rastlina zaútočila, v zlomku sekundy sa objavil nepríjemný záblesk zeleného svetla.
Neville rýchlo otvoril oči. Mužovi, ktorý ho ohrozoval vypadol prútik. Bol zvalený na zemi a upieral naňho pohľad chladnúcich očí.
Druhého muža rastlina stiahla k zemi a jej mágia sa vliala doňho ako najsilnejší jed. Neville pocítil, ako sa konáriky zľahka vyšplhali po reťazi. Mágia rastlín, mu odpútala ruky.
Neville prudko dopadol na zem. Bol unavený. To kúzlo ho príšerne vyčerpalo. Počul ako druhý muž dodýchal, ten prvý bol už mŕtvy. Nemohol sa poriadne zamerať na oboch. Bolo to takpovediac náhodne zacielené tak, aby ich to vyradilo z boja. Neville neočakával, že sa mu naozaj podarí ich zabiť.
Predieral sa pomaly miznúcou rastlinou, až kým sa nedostal k svojmu synovi.
„Už je dobre, Sammie. Už je dobre...“ opakoval to skôr pre seba, ako preňho. Po lícach mu stekali slzy, chvel sa, nespúšťal oči z herbomágie, ktorá sa vracala späť do rastliny. Tá strašná sila ešte stále obklopovala miestnosť.
Neville s námahou prekročil telá.  Pevne držal svojho syna a pokúšal sa nájsť niečo, čím by sa mohol zahaliť. Nebolo času na žiadne zbytočné zdržiavanie. Nechcel sa tam vrátiť, ale tušil, že nikde inde by nemohol byť v bezpečí. Bolo mu jasné, čo Sammieho čaká, ak by sa rozhodol opustiť Temné sídlo.