20. 9. 2011

Chuck vs. Casey





Obsah: Casey je nútený odísť do výcvikového tábora, netuší ako prekvapenie tam naňho čaká....
Pár: Chuck/Casey
fandom: Chuck
varovanie: bez obmedzenia


Nespokojne som postával na cvičisku. Generálka mi týmto preradením vôbec neurobila radosť a dával som to patrične najavo strašením môjho výcvikového týmu. Nebolo to nič pre mňa, ale o rozkazoch sa nediskutuje.
Dobre, viem, že som nemal vytiahnuť zbraň na tých, agentov, ktorý si zo mňa uťahovali. Počas poslednej misie mi trochu uleteli nervy, keď mi chceli nanútiť kódové meno skrotená hora. Chuck sa pokúšal zmierniť atmosféru, ale skôr než sa objavil v dodávke, došlo k mierne poľutovaniahodnému incidentu.
Pričom sa obávam, že ten agent už nebude môcť také zložité slová ani len vysloviť. Dostal som ho do nemocnice.
Zúrivá Beckmennová  ma odpálila do toho najvzdialenejšieho výcvikového strediska. A tvárila sa pritom akosi zvláštne. Cítil som v kostiach, že má pre mňa prichystané niečo mimoriadne nepríjemné.
Zatiaľ mi stačil zoznam nováčikov s menami tých, ktorým urobím zo života peklo. Už len preto, aby si ani jeden nezvykol nazývať ma Pán skrotená hora.
Jedno meno na mňa zapôsobilo tak silno, že som zabudol aj na túto prezývku.
„Charles Carmichael.“
Pohľadom som preletel nastúpených nováčikov. Tak veľmi ma to prekvapilo, až som to meno nechtiac prečítal nahlas.
Z radu okúňajúcich sa nováčikov sa neochotne vypotácal môj Chuck. Nie. Neverte tomu, čom som práve povedal. Sme síce milenci, ale on rozhodne a definitívne nie je a ani nebude môj. Nikdy. Nikdy. Nikdy.
„Tu som, Cas... pane.“
Hneď na začiatku sa trochu zakoktal.
Toho som sa obával.
Zdesene si pomyslel, Casey.
„Pre vás plukovník John Casey. Zaraďte sa.“
Casey pokračoval v čítaní mien, akoby si len preveroval dochádzku na jeho časť kurzu. Mal na starosti predmety, boj zblízka a streľbu.
Horšie bolo, že keď naňho Casey pozrel vôbec nemyslel na svoje predmety. Ale na niečo úplne iné, čo by sa mohli učiť bez prítomnosti ostatných.
Čítanie mien bolo nekonečné, ale malo to svoje výhody. Mal som čas pozrieť sa na rozpis, akú to máme vlastne hodinu.
Zrazu som si nevedel spomenúť, či máme streľbu, alebo zápasenie.  Aj, keď vzhľadom na to, že sme parkovali svoje zadky pri strelnici to bolo viac než jasné.
Pre istotu som nazrel do časového harmonogramu. Bolo to tam, tak mi neostalo nič iné, len tých zelenáčov porozdeľovať.
Presnejšie povedané väčšina tých chlapcov mala už čo to za sebou. Jediný zelenáč tam bol nie-môj-Chuck.
Hodina prebiehala v pokoji. Len Chuck mal problém naštartovať intersect a triafal sa stále mimo terča.
Celý čas som naňho poctivo vrčal. Mal už takmer slzy na krajíčku, ale nemohol som ho šetriť. Niečo také by ma ešte viac priblížilo k mojej prezývke. A očividne som to aj premáhal, lebo Chuck bol roztrasený na toľko, že som ho musel na chvíľu odviesť k najbližšiemu automatu a kúpiť mu niečo sladké, aby sa z toho spamätal. Našťastie takto explodoval až tesne pred koncom hodiny. Ostatní si samozrejme mysleli, že s ním chcem prebrať jeho totálnu neschopnosť.
Ja som ho nechal sedieť na chodníku a popíjať kakao. Pričom sa na mňa upierali mimoriadne nešťastné oči.
„Prečo si takýto, Casey? Vieš, predsa, že neznášam zbrane.“
„Čo tu vôbec robíš, Bartowski?“
„Neviem,“ nešťastne vyhlásil Chuck.
„Beckmennová mi včera oznámila, že ak nedokončím výcvik už s vami nemôžem ďalej pracovať. Tak ma naložili a priviedli sem.“
„Porozprávam sa s ňou. Pokúsim sa s ňou nejako dohodnúť. Zatiaľ sa snaž vyhýbať problémom. Pokiaľ budeš chodiť na hodiny, moje správanie voči tebe bude také, ako voči ostatným.“
Dúfal, že bude ochotná si ho vypočuť. Toto naozaj nebolo miesto pre Chucka.
„Na nich si tak nekričal!“
„Netrafil si ani terč. Nemôžem ťa za to predsa pochváliť.“
„Nepáči sa mi to. Chcem, aby si...“
„Postarám sa o to. Teraz pokračuj podľa rozvrhu. Ja mám tiež prácu.“
„Casey, môžeme spolu večer...“  pošepkal mi.
„Nie, to nepôjde.“
Chuck smutne sklonil hlavu.
Ten pohľad ma zabíjal. Nevedel si ani len predstaviť, akému pokušeniu ma vystavuje. Skôr než som si to stihol uvedomiť, pošepkal som mu: „Nájdem si ťa. Neviem, či dnes, ale buď kedykoľvek pripravený...“